HR Horizon

A HR Horizon-t négy, a HR szakma iránt elkötelezett szakember ötlete alapján, a DGS Global szervezésében jött életre.

Célunk, hogy a HR Horizon tagok a saját tapasztalataik megosztásán túl, a HR területen elismert szakemberek bevonásával fejlesszék tudásukat, valamint a közös munka eredményeképpen növeljék a HR szakma elfogadottságát és annak presztizsét. Meghívott tagjainknak évente 9 alkalommal találkozót szervezünk, ahol a HR szegmens aktuális kérdéseit feszegetjük. A találkozókra meghívjuk a HR szakma és a hozzá kapcsolódó területek neves szakértőit és előadásaik kíséretében közösen vitatjuk meg álláspontjainkat.

HR Horizon rendezvények

2017. november 16.

Elérkezett a HR Horizon IV. Évadának utolsó, immár XXXVI. találkozójának ideje. Az évadzárásra nem egy vidám témát választottunk, de úgy gondoltuk, hogy Nektek mint HR szakembereknek elképzelhető hogy egyszer szembe kell nézni ilyen helyzettel is. (remélem soha sem) Barátainkkal Lovász Ildi és Strén Berci megosztottuk veletek a tapasztalatainkat mit éreztünk akkor amikor eljött a vég. Mit csináltunk, hogyan gondoskodtunk a kollégáinkról, milyen nagyon kemény feltételeknek kellet megfelelnünk. Három különböző cég, három különböző szituáció. Mindegyiknek megvolt a nehézsége. Mindegyikünk máshogy élte meg a helyzetet. Nagyon hasznos volt a beszélgetés amiből mindannyian tanultunk, és bár reméljük sohasem következik be, de készüljön fel minden HR vezető a végre, mert Ő fogja “lekapcsolni a villanyt”. 

2017. október 19.

 A HR és tehetségmenedzsment stratégiáknak az üzleti stratégiákkal történő összehangolása az egyik legfontosabb prioritás a felsővezetők napirendi listáján. Mégis a felmérések azt mutatják, hogy egyelőre kevés vállalat él a tehetség analitika eszközrendszerével, a prediktív és preszkriptív analitikai módszereket még nem használják teljeskörűen a tehetségmenedzsment folyamataikban: kiválasztás, motiváció és teljesítménymenedzsment, képzés és fejlesztés, megtartás és utánpótlás-tervezés és nevelés. A tehetség analitika eszköztára egyaránt használható döntések előkészítésében és a belső tehetségmenedzsment gyakorlat optimalizálásában. A HR Horizon XXXV. találkozóján Molnár Rita Tehetség és Viselkedés Menedzsment szakértő segítségével átnéztük az aktuális globális és regionális trendeket a tehetségmenedzsment területén, majd megvizsgáltuk, milyen megoldást kínálnak ezekre a kihívásokra a Big Data alapú tehetség analitikai eszközök. A téma gyakorlati hasznosságának kipróbáláshoz először megismerkedtünk egy innovatív, magyar nyelven is elérhető, prediktív és preszkriptív analitikára épülő, humán potenciált előrejelző profilrendszerrel, majd a workshop végén lehetőség nyílt a felhasználhatóság saját élményű kipróbálására, hasznos gyakorlati készségek elsajátítására különböző esettanulmányok segítségével. Félelmetes élmény volt, hogy a kis csoportok a viszonylag rövid ismertetés után -valódi eseteket elemezve- ugyan azokra a következtetésekre jutottak mint a profi alkalmazók.

2017. szeptember 21.

A korábbi évadok során beszéltünk már a coachingról, annak hasznosságáról, működéséről. A HR Horizon XXXIV. találkozóján újabb szempontokat és lehetőségeket vizsgáltunk meg Kovács Gabriella coach, pszichológus vezetésével. Megbeszéltük a coaching folyamat során betartandó etikai normákat, mind a coach mind a coachee szempontjából. Közösen összegyűjtöttük és aztán összegeztük, hogy milyen szempontokat kell mérlegelni a coach kiválasztása során, hogy a folyamat a leghatékonyabb legyen mind a coachee mind a megrendelő számára. Megtárgyaltuk mi is az a coaching alapú vezetés. Hogyan tud egy vezető egy személyben coach és vezető is lenni, mi kell ahhoz, hogy ezeket a néha ellentmondásos szerepeket sikeresen alkalmazni tudja. A program utolsó részében pedig kis csoportokban ki is próbáltuk a coaching szemléletű vezetést, majd megbeszéltük a csoportok tapasztalatait.

2017. június 21.

A HR Horizon nyári szünet előtti utolsó, XXXIII. találkozóján -stílusosan a nyár közeledtére tekintettel- ráültünk a “forró székre”. Bostayné Papp Éva klubtársunk és dr. Rátkai Ildikó állandó munkajogi tanácsadónk moderálásával kerestünk megoldásokat a tagjaink által a forró széken felvetett problémákra. A témákról itt nem tudok beszámolni, azok bizalmas voltára tekintettel, de az kijelenthető, hogy a jelenlévők több évtizedes HR-es tapasztalatának, a kollektív tudásnak és szakértelemnek köszönhetően megoldási javaslatokat tudtunk ajánlani a forró széken ülőknek.

2017. május 18.

A HR Horizon XXXII. találkozóján a munkavállalói elégedettség növelésének egy újabb aspektusát vizsgáltuk meg. Mik a tapasztalatok, a munkavállalók elégedettségét és elköteleződést segíti, ha a munkavállalók nem csak a hagyományos módon, de számítógépes rendszereken is intézhetik a HR-el kapcsolatos ügyeiket? A workshopon kiderült, hogy munkavállalói élményekből versenyelőny lehet. A munkavállalói élmény megteremtésében és egyben a HR folyamatok egyszerűsítésének remek eszköze is lehet egy dolgozói önkiszolgáló felület. Ezekről a témákról hallhattunk és ismerhettünk meg működő megoldásokat a NEXON szakembereinek – Szemerédi Zsuzsa outsourcing igazgató és Amroun Rachid szolgáltatástámogatási vezető- jóvoltából. Ismét megosztottuk tapasztalatainkat. A beszélgetésből kiderült, hogy az elterjedt stereotípiával ellentétben, a fizikai dolgozók örömmel használják az alkalmazásokat, azaz a hasonló rendszerek bevezetése ott is hasznot hozhat, ahol többségében fizikai állomány van.  

2017. április 20.

Napjaink legnagyobb vállalati kihívásai közé tartozik a munkavállalói elégedettség növelése, a fluktuáció csökkentése és a munkáltatói brand építése egyaránt. Ezekhez a témakörhöz kapcsolódóan tartottuk meg a HR Horizon XXXI. találkozóját. A workshopon olyan rugalmas foglalkoztatási módszereket ismertünk meg, amelyek hatékonyan tudják támogatni a munka és magánélet egyensúlyának kialakítását, a fiatal generációk és egyes célcsoportok beilleszkedését. A munka és magánélet összehangolását elősegítő megoldások lehetővé teszik a kisgyermeket nevelő szülők, egyéb speciális élethelyzetben lévő csoportok visszatérését is a munkaerő-piacra. Gyakorlati feladatokon keresztül meghatároztuk a vállalat specifikus foglalkoztatási formákat és a bevezetési folyamat lépéseit. Munkajogi szempontok alapján áttekintettük a vonatkozó szabályokat, dr. Galgóczi Gábor szervezetfejlesztési tanácsadó segítségével.

2017. március 22.

A HR Horizon XXX. Jubileumi programját barátom Muhoray Róbert, tanácsadó, tréner business coach vezette. A workshop keretében olyan új és egyszerűen alkalmazható gyakorlati technikákat ismerhettünk meg Robi jóvoltából, melyeket a mindennapi munkánkban tudunk hasznosítani. Megismerhettük a hét leggyakoribb emberi motivációt. Gyakorlatban próbálhattuk ki, hogy különböző helyzetekben különböző motivációkkal rendelkező vezető esetén hogyan tudjuk érdekeinket vagy a szervezet érdekeit leghatékonyabban képviselni, hogyan tudjuk a vezetőtársainkat és vezetőinket meggyőzni. Mint a program utolsó negyedében lebonyolított teszt – állj ki és prezentálj- bebizonyította, sokat tanultunk ezen a rövid délutáni workshopon is, de van még hová fejlődnünk, ha professzionálisan akarjuk „eladni magunkat vagy az elképzelésünket”.

2017. február 15.

A februári, XXIX. HR Horizon találkozón ismét alkottunk, mondaná egy Z generációs. Vagy már ez is elavult szöveg? Ki tudja. A találkozón jelen voltak a  BB az X az Y generáció képviselői.(sajnos a Z generáció lebetegedett, ami szintén tipikus) Egy fantasztikus workshop keretében elemeztük, mit gondolnak a különböző generációk egymásról, milyen sztereotípiák élnek bennünk a Z generációról, fel vagyunk-e készülve a Z generáció tömeges megjelenésére a munkahelyeken. Komoly vita alakult ki arról, hogy mely generációk tudnak jól együttműködni, hol vannak a legnagyobb konfliktusok, hogyan lehet ezeket a konfliktusokat kezelni.

2017. január  19.

Mi jut eszedbe arról, hogy „zaklatás”? – tettük fel a kérdést a HR Horizon IV. évadának első, januári találkozóján – amely egyben interaktív workshop is volt. A résztvevők többek között az „egyedül-érzésre”, a stresszre, a rosszindulatra, a hatalmi visszaélésre, vezetői játszmákra, a kiszolgáltatottságra asszociáltak. A találkozón jelenlévők két szituációs játékban szerepeltek: egyrészt egy, az Egyenlő Bánásmód Hatóságot is megjárt munkahelyi zaklatás szereplőinek helyébe léptek; másrészt egy mobbing szituáció vezetői kezelését modellezték saját gondolataik, érzéseik és tapasztalataik alapján. Érdekes volt, hogy bár mindenki tudta, hogy ez csak afféle szerepjáték, mégis kissé kényelmetlenül érezték magukat a helyzetben, akár vezetőt, akár érintettet – zaklatót vagy sértettet – játszottak. Ebből levonható az a következtetés, hogy igencsak kényes kérdéseket feszegettünk és korántsem egyszerű egy zaklatási vagy mobbing eset felismerése, feltárása és a helyzet mindenki számára megnyugtató megoldása. A találkozót Király József business coach, HR szakember és dr. Rátkai Ildikó, munkajogász-ügyvéd moderálták, így nem csak a zaklatás és mobbing HR és pszichológiai vonatkozásait boncolgattuk, de megnéztük azt is, hogy jogi értelemben mi nevezhető zaklatásnak, milyen kivizsgálást érdemes lefolytatni és az Egyenlő Bánásmód Hatóságnak milyen gyakorlata van a zaklatással kapcsolatos ügyek tekintetében.

2016. november  17.

A HR Horizon idei utolsó, XXVII. találkozóján egy új dolgot próbáltunk ki. Nincs előre elhatározott téma, csak egy forró szék. Aki arra leült  hozhatta a megoldandó feladatot. Készültünk esetekkel, de szerencsére nem volt rá szükség, hogy használjuk azokat, az élet hozta az azonnal megoldandó problémát. A HR által megoldandó probléma ismertetésére nincs lehetőség, annak bizalmas jellege miatt. Az azonban elmondható, hogy a jelenlévők, összességében több évtizedes szakmai tapasztalata segítette a helyes megoldás felé a forró székben ülő HR szakembert. A HR Horizon következő, IV. évadában is lehetőség lesz beülni a forró székbe, használni a HR Horizon tagjainak tudását és tapasztalatát.

2016. október  20.

A HR Horizon októberi XXVI. találkozóján Mohácsi Gabriella a Korn Ferry/HAY Group vezető tanácsadója volt a vendégünk. Gabriella segítségével megismertük a teljesítmény menedzsment történetét. Beszéltünk a Teljesítmény menedzsment és munkakör értékelés összefüggéseiről. Milyen kapcsolat van az értékeltek és a cég által elvárt kompetenciák között. Hogyan lehet az egyéni kompetenciákat a teljesítmény menedzsment keretei között fejleszteni. Az egyik legforróbb téma volt, a teljesítmény menedzsment- teljesítmény értékelés és a javadalmazás összekapcsolásának kérdése. Válaszokat találtunk olyan kérdésekre mint például, hogyan kell előkészíteni egy kompetenciákon, munkakör értékelésen alapuló teljesítmény menedzsment rendszer bevezetését. Milyen kérdéseket kell felvetnie a HR szakembereinek a tanácsadó felé, hogy egy projekt sikeres legyen.

2016. szeptember  15.

A HR Horizon XXV. jubileumi találkozóján ismét egy nagyon érdekes és hasznos délutánt töltöttünk el együtt. Bessenyei Zsolt a Bonafarm csoport HR vezetője, olyan dolgokról beszélt, ami kevés HR szakember életében fordulhat elő. Milyen kihívásokkal szembesül egy HR csapat amikor egy új gyárat épít a cég, a tevékenységek jó részét átcsoportosítja földrajzilag távoli helyekre. Zsolt megválaszolta a kérdéseket, hogyan tud és hogyan kell a HR-nek közreműködni egy üzem kialakításában, hogy az megfeleljen a jogszabályoknak és a munkavállalók érdekeinek is. Választ kaptunk arra, hogyan lehet megoldani a munkaerő ellátást, a cég távolabbi telephelyeiről. Megbeszéltük azt is, milyen nehézségekkel nézett szembe a HR a megfelelő munkaerő biztosításával az új, modern munkahelyen.

img_4118_2 img_4119_2
img_4120_2 img_4122_2
img_4123_2 img_4127_2

2016.  június  16.

A XXI. században a vezetőkre minden eddiginél nagyobb nyomás nehezedik. A gyorsan változó gazdasági környezetben folyamatosan bizonyítaniuk kell, hogy képesek a sikeres kormányozásra. Ahhoz, hogy a megnövekedett elvárásoknak maradéktalanul megfeleljenek, komoly felkészülésre, „edzésre” van szükségük. Mit is tud hozzáadni az “üzleti edző” vagyis a business coach a vállalatok életéhez? Ezen a  találkozónkon megismertük azt, hogy mi is valójában a coaching, eloszlattuk a coachinggal szembeni tévhiteket. Megvizsgáltuk, és megvitattuk, hogy a HR-es szakember hogyan tudja eldönteni, hogy az adott munkavállalónak coachingra, tréningre, tanácsadásra vagy terápiára van szüksége. Kovács Gabriella pszichológus és business coach segítségével körbejártuk, hogy pontosan mit jelent a coaching, kinek ajánljuk, milyen helyzetekben és betekintést kaptunk a coach kiválasztás elvárható szempontjaiba és a coaching etikába is.

IMG_3700 IMG_3702
IMG_3709 IMG_3710
IMG_3711 IMG_3712
IMG_3714 IMG_3717

2016.  május 19.

A munkaköri leírás a HR szakembereket megosztó téma, a Munka Törvénykönyve alig foglalkozik vele. A HR Horizon, májusi, XXIII. találkozóján megvitattuk a munkaköri leírás szükségességét, megbeszéltük milyen trendek vannak a  munkaköri leírásokban. A Corvinus Egyetem módszertanán keresztül bemutattuk hogyan és mire alkalmazzák a munkaköri leírásokat a vállalkozások. Megvitattuk a különböző trendek előnyeit és hátrányait. A meghívott vendégeink elmondták, hogy a cégüknél ez a rendszer hogyan működik, mire használják, mik az erősségei és gyengeségei. A találkozó harmadik részében példákat láttunk arra, hogy a munkaköri leírás, annak meg nem léte, nem aktualizált változata, milyen potenciális veszélyt jelent a munkavállalóra, vagy a munkáltatóra. Olyan eseteket beszéltünk meg, amelyek bírósági szakba kerültek, mert a munkáltató nem fordított elég figyelmet a munkaköri leírás karbantartására. Megbeszéltük, hogyan lehet elkerülni ezeket a hibákat, egy olyan „egyszerű” dokumentum esetében mint a munkaköri leírás.

HRH2016051901 HRH2016051902
HRH2016051904 HRH2016051910
HRH2016051912 HRH2016051913

2016.  április 21.

A HR Horizon, áprilisi, XXII. találkozóján Csökli István segítségével, aki közel tíz évig volt a Celebi ( az egyik piacvezető ground handling cég) HR igazgatója végig követtük egy HR vezető változó feladatait, változó elvárások, változó piaci és munkaerőpiaci környezetben. Megtapasztalhattuk, hogy milyen kihívásokkal néz szembe a HR vezető, hogyan lehet egy lomha, nem mindíg jó tradíciókkal és folyamatokkal terhelt céget, hatékonyan működő vállalkozássá alakítani. Beszélgetéseink során megosztottuk tapasztalatainkat a munkavállalói érdekképviseletekkel való hatékony együttműködésről. Beszéltünk arról, hogy miképpen lehet a jelenlegi gazdasági helyzetben megfelelő munkaerőt toborozni. Megvitattuk azt is, hogy milyen eszközök állnak rendelkezésünkre, hogy a negy nehézségek árán megtalált munkavállalót mivel és hogyan lehet megtartani és ösztönözni.

HRH2016042101 HRH2016042101
HRH2016042108 HRH2016042112
HRH2016042113 HRH2016042110

2016.  március 17.

A HR Horizon XXI. találkozóján a generációs (baby boom, X,Y,Z generáció) problémák jellegéről a z esetleges konfliktusokról, azok megoldási lehetőségeiről beszélgettünk, osztottuk meg tapasztalatainkat a téma szakértőjének Schaffer Beátának segítségével. Bár vannak besorolások, mely korosztály tartozik mely generációhoz, ennek ellenére a különböző generációk bizonyos helyzetekben felvehetik és fel is veszik más generációk jegyeit, ezért a HR szakember dolga nem egyszerű. A workshopon példákon és gyakorlatokon keresztül próbáltuk megfejteni a különböző generációhoz tartozó munkavállalók/vezetők tipikus jellemvonásait, cselekedeteik mozgatórugóját. Gyakorlatban próbáltuk ki többek között, egy Y generációs vezető és X generációs beosztott közötti konfliktushelyzet hogyan rendezhető, és vica versa. Megértettük, hogy az a motiváció ami egy X generációsnál működik, miért nem működik egy Y generációsnál, és pl. hogyan lehet motiválni egy Z generációs munkatársat. Azt is megbeszéltük, hogy Milyen eszközökkel lehet előnyt kovácsolni abból, hogy különböző generációk dolgoznak együtt.

HRH2016031714 HRH2016031710
HRH2016031711 HRH2016031708
HRH2016031713 HRH2016031718
HRH2016031723 HRH2016031725
HRH2016031727 HRH2016031728

2016.  február 18.

A HR Horizon XX. jubileumi találkozóján a HR tevékenység egyik alappillére, a toborzás-kiválasztás jövője és modern technikái kerültek terítékre. Zilahi Balázs vendégelőadónk prezentációja kapcsán arról beszélgettünk, hogy milyen HR trendek vannak jelenleg világszerte, hogyan kapcsolódik a HR-hez a Big Data, illetve – ami mindig a legkritikusabb – hogyan lehet a kiválasztás során leginkább bejósolni a későbbi beválást. Abban egyetértettünk, hogy a technika folyamatos fejlődése, a munka világába belépő fiatalabb generációk attitűd-változása és általában az időhiány és munkaerőhiány egyre rugalmasabb és hatékony megoldások alkalmazását kívánja meg a HR-től is. Esettanulmányként saját munkahelyi tapasztalatait és egy új kiválasztási eszköz, az aszinkron videointerjú bevezetésének körülményeit hallgathattuk meg egyik klubtagunktól, Dr. Strén Bertalantól. A találkozó zárásaként a videointerjú használatáról, előnyeiről, hátrányairól, valamint annak általános fogadtatásáról pedig Gyurján Eliza klubtagunk osztotta meg tapasztalatait.

HRH2016021801 HRH2016021819
HRH2016021809 HRH2016021803
HRH2016021812 HRH2016021816

2016.  január 21.

A HR Horizon III. évadának első találkozóját is munkajogi témával kezdtük, de ezúttal egy kicsit más megközelítésben. A workshop keretében három, munkaviszony megszüntetéses szituációt játszottak el tagjaink. A feladat az volt, hogy az adott feltételek alapján a munkáltató, a cég érdekeit szem előtt tartva, jogszerűen és humánusan szüntesse meg a munkavállaló munkaviszonyát, a munkavállaló pedig vagy próbálja a megszüntetést megakadályozni, vagy a megszüntetésből hozza ki a számára a legkedvezőbb kimenetelt. A szituációkat a szereplők maximális professzionalitással játszották el. Minden eset után megbeszéltük, hogy amennyiben nem mefelelő felkészültséggel rendelkezik a HR-es szakember annak milyen jogi, gazdasági következményei lehetnek a cégre, illetve milyen hatással az elbocsátott munkavállalóra nézve. Mint ahogy az már hagyománynak tekinthető, a workshopon ebben az évben is dr. Rátkai Ildikó munkajogász volt segítségünkre.

HRH2016012010 HRH2016012104
HRH2016012105 HRH2016012109
HRH2016012115 HRH2016012119

2015.  november 19.

A HR Horizon XVIII., második évadának utolsó találkozóján egy, a vállalkozások működését vagy továbbélését alapvetően befolyásoló témát vettünk górcső alá. Válság van vagy mégsem? A Válságmenedzsment és válságkommunikáció volt a porondon. Kiderült, hogy a jelenlévők cégai nem vagy alig foglalkoznak azzal, mi lesz ha beüt egy válság. Megbeszéltük, hogy hogyan ismerhető fel a válság-krízis helyzet.  Mi a teendő, ha bekövetkezett a válság. Egyetértettünk többek között azokban is, hogy a válsághelyzet megoldásának nagyon fontos eleme a hatékony válságkommunikáció. Király József bemutatott példáin keresztül átláttuk, hogy különböző válsághelyzetek kezelésére különböző módszerek, technikák, stratégiák kellenek. Egyetértettünk abban, hogy a válságok, krízisek megoldásához, a krízis kommunikációhoz elengedhetetlen a HR résztvétele, támogatása. Abban sem volt vita, hogy bár a válságok krízisek természete más és más, hatékony eszköz a megoldásukhoz, legyőzésükhöz, ha rendelkezünk egy szabályzattal, nevezzük Krízis Kommunikációs Kézikönyvnek, – mely egy lehetséges tartalma bemutatásra került- ami támpontot nyújthat abban az időben amikor a krízis lecsap.

HRH2015111902 HRH2015111907
HRH2015111901 HRH2015111910
HRH2015111908 HRH2015111903

2015.  oktober 15.

A HR Horizon XVII. találkozóján Dudás János klubtagunk segítségével arra kerestük a választ, hogy lehet-e a HR és ha igen akkor milyen módon a vállalkozáson belüli változások meghatározó szereplője. A jelenlévők abban könnyen megegyeztek, hogy folyamatos és különféle változások vesznek körül bennünket, amihez alkalmazkodnia kell egy vállalatnak, így a HR-nek is. A vállalkozásoknak különböző életszakaszai vannak, ahol a HR sokrétű feladatai közül más és más kap hangsúlyosabb szerepet.  A fejlődés szakaszától a stabil működés, a hanyatlás, a megújulás és rosszabb esetben a csőd szakaszáig a HR területnek mindíg van olyan feladata amely meghatározó lehet, vagy meghatározó lesz az egyes szakaszok hosszának, azok lefutásának a következményeinek alakulásában. A találkozónk alkalmával, János prezentációjának segítségével végigvettük azokat a HR specifikus feladatokat amelyek a vállalkozások egyes életciklusaiban a HR területet a vállalkozás életében meghatározóvá tehetik, a HR a változás motorjává válhat.

HRH2015101503 HRH2015101511
HRH2015101513 HRH2015101515
HRH2015101508 HRH2015101504

2015.  szeptember 17.

A HR Horizon XVI. találkozóján a HR mint szervezet, és a HR mint tevékenység kontrollingjának megbeszélése került terítékre, dr. Strén Bertalan és Király József moderálásával. Ahogy azt a beherangozóban is említettük, ez az egyik legnehezebb kérdés a HR életében. Mérjük-e magunkat és ha igen akkor hogyan? Elsőként megbeszéltük, hogy mi a célja a tevékenységünk mérésének, elemzésének és az eredmények prezentálásának. Ezt követően a  résztvevőkkel végigvettük a lehetséges mérhető paramétereket. A teljesség igénye nélkül: a kiválasztás hossza, a kiválasztás költsége, a képzések költsége, a képzések hatékonysága és még legalább egy tucat egyéb mérhető tényező. A workshop keretében kiválasztottuk  azokat, amelyeket akarunk és képesek vagyunk gyűjteni és mérni. Meghatároztuk a számunkra, és méginkább a döntéshozók számára  fontos mérőszámokat. Közösen kiválasztottuk az összehasonlító adatbázisok forrását, időintervallumát, gyakoriságát. Dűlőre jutottunk az elemzés kérdésében, a prezentáció tartalmában, formájában, a „célközönség” kiválasztásában is.

HRH2015091702 HRH2015091703
HRH2015091705 HRH2015091706
HRH2015091708 HRH2015091716

2015.  június 18.

A HR Horizon XV., a nyári szünet előtti utolsó találkozóján két nem könnyű nyári témát jártunk körbe. Elsőként a teljesítmény menedzsmentről, motivációról, ezek módszertanáról vitatkoztunk. A CORVINUS Egyetem megkeresésére, 2013-ban a HR Horizon alapítói résztvettek egy kísérleti oktatási modell kialakításában. A módszer lényege, HR szakmai kérdésekben az oktató kérdezi a hallgatókat ők hogyan gondolkoznak adott témáról, majd a hallgatók videón megnézhetik, meghallgathatják hogyan vélekednek az adott kérdésekről gyakorlati szakemberek. Én voltam a kínpadon, elvileg én voltam a „szakember”. A videók megnézését követően, hasznos eszmecsere alakult ki, megismertük általatok több más iparág gyakorlatát, megvitattuk, hogy mely módszerek hol és hogyan alkalmazhatók leghatékonyabban. A találkozó harmadik részében (a technika ördögét legyőzve), élő kapcsolatot teremtettünk külföldre távozott tagunkkal Semjén Andreával. Andrea megosztotta velünk tapasztalatait, melyek az  egy egyezőségek és különbségek egy  hazai és egy külföldi európai multinacionális cégnél munkakúltúrák, munkaszervezés, működés tekintetében.

HRH2015061814 HRH2015061816
HRH2015061802 HRH2015061801
HRH2015061805 HRH2015061806

2015.  május 21.

A HR Horizon XIV., találkozóján a konfliktusok kialakulásáról, a konfliktusok felismeréséről és azok kezeléséről hallgattunk meg előadást két tagunktól, Bostayné Papp Évától és Szentmihályi Mártától. kezelési módszert fogjuk feldolgozni. A beszélgetések során megvizsgáltuk, hogyan jutunk el a konfliktustól a kompromisszumig, avagy mire is jó a mediácó? A találkozón kitértünk arra, hogy egy-egy munkahelyi konfliktus hogyan alakul ki, kezeljük – e őket, ha igen, milyen módszerekkel. A leggyakoribb konfliktushelyzeteket vizsgáltuk meg, amelyek bármely vállalat életében előfordulhatnak nap, mint nap, pl. munkatársakkal, felettessel, csoportok között, stb. Az előadásokból megtudhatuk, hogyan kell lebonyolítani egy mediációs folyamatot, mik a buktatói, mire kell figyelnünk ahhoz, hogy a mediáció sikeres legyen. Az élményekben gazdag programhoz nagyban hozzájárult a Momentán társulat tagjai, és Éva által bemutatott, impró-show, aminek  keretében megtapasztalhattuk egy konfliktushelyzet kialakulását, majd a mediációval történő feloldását. A nyári szünet előtti utolsó találkozónkon két témát járunk körbe. Elsőként a teljesítmény menedzsmentről vitatkozunk. A második részben,  ha a technika is úgy akarja, élő kapcsolatban leszünk egy volt tagunkkal Semjén Andreával, aki egy hazai és egy külföldi európai multinál szerzett tapasztalatait osztja meg velünk

HRH201505211 HRH2015052112
HRH201505214 HRH2015052110
HRH201505218 HRH201505219

2015.  április 16.

A HR Horizon XIII., találkozóján, „Munkaidő-gazdálkodás: hozzuk ki a legtöbbet az MT-ből” tiszteletbeli tagunk, a munkajog szakértője, dr. Rátkai Ildikó segítségével kerestük a válaszokat arra, hogyan lehet a  foglalkoztatás hatékonyságát növelni az Mt. adta lehetőségek kihasználásával. Egy ilyen rövid összefoglalóban lehetetlen leírni, hogy mennyi kérdés merült fel a tagok részéről, mennyi tévhit él a munkáltatókban és mennyi hatékony megoldási lehetőséget biztosít az Mt. a munkáltatók részére. Ildikótól választ kaptunk többek között olyan kérdésekre, hogy milyen módon kell értelmezni és alkalmazni a kötetlen munkaidő beosztást, milyen mértékben kell díjazni a szombati vagy vasárnapi munkavégzést a különböző cégeknél, hogyan kell szabályosan kiadni a szabadságot, és még sorolhatnánk a kérdéseket és válaszokat. Az egyik legizgalmasabb téma, a munkaidő beosztás, ezen belül is az „elszámolási  időszak” ismertetése volt. Mint kiderült, tagjaink közül senki sem alkalmazza ezt, az Mt. által biztosított, a foglalkoztatás hatékonyságát növelő módszert. Következő találkozónkon két tagunk Bostayné Papp Éva és Szentmihályi Márta segítségével a mediáció, mint a konfliktusok megoldásának egyik leghatékonyabb módszerével fogunk ismerkedni.

HRH201504161 HRH201504163
HRH201504168 HRH201504165
HRH201504166 HRH201504169

2015.  március 19.

A HR Horizon XII., találkozóján FORDULÓPONT II., ismét dr. Kovács Gabriella pszichológus, coach volt a vendégünk. Az Ő segítségével folytattuk a válaszok keresését arra, hogy ha változásra kényszerülünk, vagy váltani szeretnénk azt hogyan tegyük, milyen akadályokat kell legyőznünk, kitől kaphatunk segítséget. Előknét meg kell határoznunk, hogy mit akarunk, milyen céljaink vannak rövid, közép és hosszú távon. Tisztáznunk kell magunkkal, hogy karriert, önfejlesztést, anyagi javakat, szabadidőt, akarunk, vagy esetleg a szakmai presztizsünket akarjuk növelni? És ha tudjuk mit szeretnénk akkor miért nem lépünk? A legnagyobb probléma, hogy ki kell lépnünk a komfortzónánkból! A találkozó keretében Gabriella segítségével, és a tagok tapasztalatainak megosztásával megpróbáltuk megtalálni a válaszokat, a módszertani segítségeket. A következő, áprilisi találkozónkon ismét ismerőst köszöntünk. A HR Horizon tiszteletbeli tagja, a munkajog szakértője, dr. Rátkai Ildikó segítségével merülünk el az Mt. paragrafusai között, annak érdekében, hogy megbeszéljük, hogyan lehet a  foglalkoztatás hatékonyságát növelni az Mt. adta lehetőségek kihasználásával.

HRH2015031901 HRH2015031904
HRH2015031906 HRH2015031903
HRH2015031908 HRH2015031902

2015.  február 19.

Idei második, a HR Horizon történetében immár tizenegyedik találkozónkon a Dolgozói elégedettség mérése illetve a  Legjobb munkahely kutatás témáját jártuk körül. Megbeszéltük, hogy mik a különbségek és az egyezőségek, melyek az előnyei és esetleges hiányosságai az egyes módszereknek, melyiket mire tudjuk használni. Nagyobb hangsúlyt fektettünk a dolgozói elégedettség mérésének témakörére. Itt a megbízó szemszögéből tárgyaltuk meg a tervezés fontosságát olyan mélységekig, hogy más és más módszertan szükséges az egyes cégek speciális piaci helyzete, a munkavállalók összetétele, a versenyhelyzet és sok más tényező szempontjából. Olyan kérdéseket is felszínre hoztunk, melyek nem triviálisak egy ilyen felmérés előkészítésekor, de nagyban befolyásolják a kapott eredményeket, és az azok alapján megtervezhető és végrehajtható javító intézkedések  hatékonyságát. A prezentáció és a találkozóról készült összefoglaló a HR Horizon tagok számára a zárt felületünkön elérhető.

HRH2015021914 HRH2015021913
HRH2015021909 HRH2015021907
HRH2015021901 HRH2015021903

2015.  január 19.

A HR Horizon II. évadának első programját, a X. találkozónkon, immár hagyomány teremtő szándékkal a munkajognak szenteltük. Olyan témákat választottunk, amely egyrészről nem teljesen elterjedtek a vállalkozások körében, másrészről minden HR-es szakember rémálma: Etikai, magatartási kódexek, fegyelmi folyamatok kezelése a gyakorlatban. A két téma felvezetéséhez, a kérdések megvitatásához ismét dr. Rátkai Ildikó munkajogászt kértük fel. Beszéltünk az etikai szabályokról, amelyek az adott cég alapelveinek központi forrásai, melyek az elvárt viselkedési formákat, munkahelyi normákat tartalmazzák védik az alapvető emberi jogokat és segítséget nyújtanak a munkahelyi problémák felismerésében, azok kezelésében, adott esetben jogorvoslati útmutatást adnak.  Találkozónk második részét a fegyelmi esetek kezelésének, az ekkor szükséges intézkedések kitárgyalásának szenteltük. Megvitattuk, hogy milyen lehetőségei vannak a munkáltatónak, hogy az, Mt.-re alapozva alkosson szabályzatokat amivel a fegyelmi problémák kezelését megkönnyítheti. A program utolsó szakaszában megtörtént esetek elemzése alapján mondhatták el a résztvevők, hogy Ők mit tettek volna. A Te mit tennél? post olvasható a Linkedin-en és várjuk a Te véleményedet is.

IMG_1896 IMG_1895
IMG_1894 IMG_1893

2014.  november 20.

A HR Horizon IX.,  a 2014. év utolsó találkozóján dr. Kovács Gabriella pszichológus, coach segítségével arra a kérdésre kerestük a választ, hogyan kezeljük azt a helyzetet, amikor külső kényszerből, vagy belső indíttatásból változtatni kell, vagy szeretnénk jelenlegi pozíciónkon. Mint HR-es szakembereknek nyilvánvaló kell, hogy legyen számunkra, időközönként meg kell újulni, akár nem is feltétlenül abban a szakmában, vagy olyan szinten ahol aktuálisan tevékenykedünk. A program során beszéltünk arról, hogy a komfort zónánk mennyire akadályoz a változás szükségességének felismerésében. Hogyan tudunk ebből kilépni, milyen jelekre kell figyelnünk, pl. ha nincs elég kihívás, egészségi állapotod romlik, nem érzed jól magad, rossz a hangulat, elvesztetted motivációdat. Addott a kérdés,  milyen lépéseket kell megtennünk, hogyan lehet ezen az úton elindulni, kik segíthetnek és hogyan ebben a nehéz helyzetben. Ezekre a kérdésekre kaptuk meg a válaszokat az előadónktól és a résztvevő tagoktól.

HRH201411204 HRH201411202
HRH201411203 HRH201411206

2014.  október 16.

A HR Kontrolling workshop második részében tovább haladtunk a HR kontrolling rendszer felépítésének megértésében, egy saját rendszer kialakításában. A szeptemberi találkozón összegűjtött adatokból kiválasztottuk  azokat, amelyeket akarunk és képesek vagyunk gyűjteni egy alap rendszerhez. Meghatároztuk a számunkra, és méginkább a döntéshozók számára  fontos mérőszámokat. Közösen kiválasztottuk az összehasonlító adatbázisok forrását, időintervallumát, gyakoriságát. Dűlőre jutottunk az elemzés kérdésében, a prezentáció tartalmában, formájában, a „célközönség” kiválasztásában is.  A networking szünetben köszöntöttük alapító tagunkat, Ildit születésbnapján! Ezek után a hab a tortán  -ami nagyon finom volt- Strén Judit előadása volt, mivel  gyakorlati példákon keresztül tapasztalhattuk meg a HR kontrolling hasznosságát. Összefoglava, azt hiszem kijelenthetjük, hogy a workshopok előtt megfogalmazott kérdésre –Mission impossible?- közösen adtuk meg a választ. A novemberi találkozónkon egy kicsit saját magunkban fogunk elmélyedni, és megpróbálunk választ találni egy újabb fontos kérdésre: Hogyan tovább 40 után? Aki ebben segíteni fog nekünk, Kovács Gabriella pszichológus coach, és Semjén Andrea a HR Horizon tagja

HRH201410167 HRH201410161
HRH2014101610 HRH201410165
HRH2014101613 HRH201410164

2014.  szeptember 18.

A HR Kontrolling workshop első részét eredményesen zártuk szeptember 18.-án. Strén Judit előadása mindenkit felkészített a munkára, bemutatta, hogy a HR kontrolling rendszerek működtetésével milyen eredményeket tudunk elérni a vállalkozás hatékony működtetése területén. Az előadás után kezdődött a közös munka. Megbeszéltük, hogy miért akarunk HR kontrolling rendszert, mit is értünk alatta, összegyűjtöttük, hogy milyen adatokra van szükségünk, honnan szerezzük az adatokat, ki az adat gazdája. Véleményt cseréltünk többek között arról, hogyan tudjuk elemezni a rendelkezésre álló információkat, milyen erőforrás szükségleteink vannak, kinek akarjuk prezentálni az eredményeket, milyen benchmark adatokat használhatunk. Az októberi HR kontrolling workshop II. keretében közösen fogjuk megválaszolni a még nyitott kérdéseket. Gyakorlati példákat fogunk bemutatni és megvitatni, ill. felállítunk egy olyan elméleti, alap HR kontrolling modellt, amivel minden HR szakember el tud indulni a rögös úton.

HRH201409185 HRH201409181
HRH201409183 HRH201409184
HRH201409188 HRH2014091811

 

2014.  június 19.

Az utolsó, „tavaszi” találkozónkon három érdekes témát jártunk körül. Először Dudás János prezentációját hallgattuk meg – Munkavállalói megbetegedés kockázat csökkentése projekt beszámoló- és tárgyaltuk át saját tapasztalatainkat a témában. Másodikként lépett a nagyérdemű hallgatóság elé Hornyák Tímea és mondta el tapasztalatait és ismertette kutatási eredményeit a Motiváció a gyakorlatban című előadásában. Harmadikként Király József, mintegy beharangozva az őszi szezont, tette fel a kérdést: A HR Kontrolling valyon mi ? Az adatok gyűjtése és a vezetés felé publikálása a HR kontrolling, vagy ennél azért több kell?  A szeptemberi találkozónkon talán kiderül, hiszen a témánk szeptember 18.-án: HR kontrolling workshop I.

 

IMG_1783 IMG_1786
IMG_1782 IMG_1781
IMG_1785

 

2014.  május 15.

A HR Horizon V. találkozóján a „generációs problémák” témakörét folytatva arról hallgattunk meg előadást és folytattunk le vitát, hogyan lehet egy talent programot elindítani, levezényelni olyan vállalti környezetben, ahol minden generáció jelen van. Semjén Andrea HR Horizon tagunk mutatta be Dalkia Energia cégcsoportnál, általa előkészített és levezényelt programot. Az interaktív prezentáció, és az azt követő beszélgetés során, számos véleményt ütköztettünk. Megbeszéltük, hogy mi lehet egy sikeres program előfeltétele, milyen időtávban kell gondolkodnunk, milyen költségekkel kell számolnunk, mekkora humán erőforrás befektetére lesz szükségünk. A HR Horizon tagjai mind a prezentációt, mind a találkozóról készült emlékeztetőt elérhetik a HR Horizon tagoknak hozzáférhető felületen, a DGS Global honlapján.

HRH20140515_013 HRH20140515_017
HRH20140515_006 HRH20140515_010
HRH20140515_023 HRH20140515_030
HRH20140515_018 HRH20140515_019
 HRH20140515_027  HRH20140515_028

2014.  április 17.

A HR Horizon IV. találkozóján a „generációs problémák” témakörét jártuk körül, neves szakértőnk, Schaffer Beáta coach ACC az „Ifjú titánok – Az ezredforduló fiatal vezetői egy coach szemével” könyv szerzője segítségével, a „Mit hoz az Y generáció a munkahelyi kultúrába?” munkacímű vitadélutánunk során.  Milyen feladatokat ad az Y generáció tömeges megjelenése a vezetőknek, hogyan segítheti a HR a generációkon átívelő és a generáción belülei feszültségek feloldását. Milyen eszközei vannak a vezetőnek és a HR-nek a problémák kezelésére, hogyan ismeri fel egyáltalán a feszültségeket. Mit tegyünk akkor, ha minden ifjú titán vezető akar majd lenni? Mit kezdjünk az X generációs munkavállalóinkkal? Felkészültünk a Z generáció fogadására? Mindezen érdekes és nagyon fontos kérdéseket beszéltük meg találkozónkon, főleg nem elméleti szempontból, hanem inkább a résztvevők tapasztalataira és tudására támaszkodva.

 

HRH201404178 HRH201404177
HRH201404175 HRH201404174
HRH201404173 HRH201404172
HRH201404171 IMG_1670

 

2014.  március 20.

2014. március 20-án sokak számára kicsit „száraz”-nak tűnő, de annál érdekesebb téma, egyrészt a HR-hez, másrészt a vállalat egészéhez kötődő adatvédelemmel kapcsolatos tudnivalók és törvényi kötelezettségek kerültek terítékre.  A találkozón Molnár Gábor L-tender Consulting Kft. ügyvezetőjétől megtudhattuk, hogy hogyan kell egy HR-esnek a vállalaton belül a személyes adatokat kezelni. Most már tisztában vagyunk azzal is, hogy milyen szankcióval, bírsággal számolhat a jogosulatlan adatkezelő. Választ kaptunk arra is, hogy hogyan kell tájékoztatni az állásra jelentkezőket adataik kezeléséről, hogyan ellenőrizheti a munkáltató a munkavállaló számítógépét, milyen dokumentumok fénymásolatait nem tárolhatjuk a munkavállaló személyi anyagában, illetve az anonim álláshirdetés sem lehet a végtelenségig anonim, mert az álláskeresőnek joga van megtudnia, hogy az álláshirdetési portálok hová küldik tovább az önéletrajz adatait.  Ilyen és még ehhez hasonló kérdésekre kaptunk választ. A már korábban megszokott módon az előadás prezentációs anyaga és jegyzete a tagok számára elérhető a www.dgsglobal.hu oldalon a bejelentkezés után.  A következő találkozónkon, az X, Y, Z generáció HR-t jelentősen érintő  problémáit fogjuk feszegetni.

HRH_20140320_013 HRH_20140320_015
HRH20140320002 HRH_20140320_012-1
 HRH_20140320_017

2014.  február 27.

 

A HR Horizon megtartotta első zárt rendezvényét. A téma a “Munkavédelem a Hr-nél Kezdődik” volt. Az előadónk, Kodolányi Gábor minden részletre kiterjedő előadást tartott a munkavédelem és annak lapcsolati területiről, a HR feladatairól és a HR felelősségéről. Az előadás után tagjaink választ kaptak a témával kapcsolatos kérdéseikre. Az előadás prezentációja és a találkozó emlékeztetője elérhető tagjaink számára a www.dgsglobal.hu honlapon.

Sajnos most profi fotókat nem tudunk megosztani, érjétek be néhány amatőr képpel!

 
 
2014.  február 06.

A HR Horizon 2014.02.06.-án közel 30 HR szakember részvételével tartotta meg évadnyitó rendezvényét. A rendezvényen készült képek, a prezentáció, és az emlékeztető itt megtekint-hetők.

HR Horizon évnyitó rendezvény prezentáció – 2014.02.06.

HR Horizon évnyitó rendezvény emlékeztető – 2014.02.06.

HR Horizon évnyitó rendezvény képek – 2014.02.06.